Levý banner
Pravý banner
MENU
0 0,00
Nog 70 voor GRATIS verzending
Categorieën

Garantiebepalingen

Vacatures

Anna

Als uw artikelen niet aan uw eisen voldoen of als ze defect zijn, dan vinden wij het erg jammer en wij zullen u graag van dienst zijn met de garantieservice. Wat te doen in een dergelijk geval?

Algemene bepalingen
Onze garantievoorwaarden beschrijven de samenwerking tussen de koper en de verkoper, namelijk Donoci s.r.o., wonende te Pražská 2532/4, 67801 Blansko, ID 47539569, BTW ID CZ47539569, geregistreerd in het handelsregister, dat deze online winkel exploiteert.
 
De garantievoorwaarden informeren de koper over de voorwaarden, de methode en de mogelijkheden om defecte of anderszins beschadigde producten te retourneren. De rechten en plichten van de contractuele partijen met betrekking tot de aansprakelijkheid van de verkoper voor de gebreken, met inbegrip van de garantieaansprakelijkheid, worden beheerst door algemeen bindende regels (voornamelijk door artikel 2099 en volgende en door artikel 2158 en volgende van het Burgerlijk Wetboek).
 
Voorafgaand aan de bestelling is de koper verplicht om kennis te nemen van de algemene voorwaarden en de garantievoorwaarden. Door het plaatsen van een bindende bestelling bevestigt de koper dat hij kennis heeft genomen van en akkoord gaat met de garantievoorwaarden.
 
Garantie en garantiekaart
Voor elk verkocht product geeft de verkoper een factuur of een ontvangstbewijs af dat vervolgens als garantiekaart dient en dus alle nodige gegevens bevat (naam, prijs, hoeveelheid, enz.) voor gebruik in geval van terugzending.
 
Indien de producten niet persoonlijk worden opgehaald, wordt de aanvaarding van de levering beschouwd als het moment waarop de koerier de producten aan de koper overhandigt, d.w.z. wanneer de garantieperiode begint.
 
De verkoper garandeert dat de verkochte producten overeenkomen met de koopovereenkomst en, voornamelijk, vrij zijn van gebreken. "Overeenstemming met de koopovereenkomst" betekent dat de verkochte producten de bruikbare eigenschappen en kwaliteit hebben die door de verkoper, fabrikant of hun vertegenwoordigers worden vereist en beschreven of dat de producten de eigenschappen hebben die de klanten op basis van hun reclame van hen verwachten. Bovendien hebben de producten de bruikbare eigenschappen en kwaliteit die de producten van dit type gewoonlijk hebben, voldoen ze aan de eisen van de geldende wettelijke voorschriften, zijn ze in overeenkomstige hoeveelheid, omvang of gewicht, en komen ze overeen met het doel dat de verkoper adverteert of waarvoor de producten gewoonlijk worden gebruikt.
 
Indien de producten bij aanvaarding niet voldoen aan de voorwaarden van de koopovereenkomst ("discrepantie"), heeft de koper het recht om van de verkoper te eisen dat hij de producten gratis en zonder onnodige vertraging in een met de koopovereenkomst overeenstemmende toestand brengt, hetzij door ze te vervangen, hetzij door ze te vervangen, hetzij door ze te fixeren, zoals de koper wenst. Indien dit niet mogelijk is, heeft de koper recht op een passende korting of kan hij zich uit de overeenkomst terugtrekken. Dit alles geldt echter niet indien de koper van dergelijke voorwaarden op de hoogte was of deze voorwaarden heeft veroorzaakt voordat de producten werden geaccepteerd. De afwijking tussen de werkelijke voorwaarden en de voorwaarden uit de koopovereenkomst die gedurende zes (6) maanden na de aanvaarding van de producten blijkt, wordt beschouwd als een afwijking die reeds op het moment van de aanvaarding bestond, tenzij deze in strijd is met de aard van de producten of het tegendeel wordt bewezen.
 
In geval van producten die niet snel bederven of gebruikt worden, is de verkoper verantwoordelijk voor de gebreken die een afwijking blijken te zijn tussen de werkelijke voorwaarden en de voorwaarden vermeld in de koopovereenkomst na aanvaarding tijdens de garantieperiode.
 
De rechten van de koper die voortvloeien uit de verantwoordelijkheid van de verkoper voor de gebreken, met inbegrip van de garantieverantwoordelijkheid van de verkoper, worden rechtstreeks uitgeoefend in de bedrijfsruimten van de verkoper. Het moment van terugzending van de producten geldt als het moment waarop de verkoper de geretourneerde producten van de koper heeft aanvaard.
 
Ook is de garantie niet van toepassing op de schade die op de volgende manieren wordt veroorzaakt (indien een dergelijke activiteit geen gebruikelijke activiteit is en niet verboden is door de bijgevoegde gebruiksinstructies):
 
a. mechanische schade aan de producten,
b. gebruik van de producten in temperatuur, hoeveelheid stof, luchtvochtigheid en chemische invloeden, alsmede mechanische invloeden die niet overeenkomen met het door de verkoper of fabrikant beoogde gebruik,
c. ondeskundige installatie, manipulatie, bediening of onvoldoende onderhoud,
d. schade door overmatig gebruik of gebruik in strijd met de in de documentatie of het algemene beleid vermelde voorwaarden,
e. ondeskundige ingreep of wijziging van de parameters,
f. door de klant uitgevoerde wijzigingen (schilderen, buigen, enz.) die tot de schade hebben geleid,
g. schade door de elementen of grote schade door de elementen.
 
LET OP: De garantie is niet van toepassing op de lampen (en lichtbronnen) die deel uitmaken van de gekochte lampen en gratis zijn. Dit zijn promotionele artikelen!
 
Volgens de geldende wetgeving is de garantieperiode 24 maanden. Wij garanderen echter een verlengde garantieperiode van 36 maanden. De garantieperiode geldt voor alle lampen behalve voor lampen.
 
Hoe de producten te retourneren
Als u de bij Lampenmanie.nl gekochte producten wilt retourneren, vul dan het PRODUCT RETURN FORM in, waar u voornamelijk het type product, de code, het factuurnummer, het ordernummer en de aard van het defect kunt opgeven. Ook is het goed om enkele foto's toe te voegen om het defect te tonen. Binnen twee werkdagen wordt u gecontacteerd en geïnformeerd over de volgende stappen en opties om een korting te gebruiken, inclusief het adres om de producten terug te sturen.
 
Binnenkort (d.w.z. uiterlijk binnen 2 werkdagen) wordt er contact met u opgenomen via e-mail of telefoon.
 
De producten moeten worden geretourneerd in de originele verpakking of in een geschikte transportverpakking, aangezien de leverancier niet verantwoordelijk is voor eventuele mechanische schade die de producten kunnen oplopen voordat ze worden geleverd.
 
In geval van een in aanmerking komende retourzending heeft u recht op een vergoeding voor de verzending van het laagste bedrag dat nodig is voor een veilige levering (vervoersdocument moet worden verstrekt).
 
In het geval van een niet in aanmerking komende retourzending heeft de klant geen recht op een vergoeding van de kosten die hij heeft gemaakt in verband met de retourzending en heeft de leverancier geen recht op een vergoeding van de kosten die hij heeft gemaakt (tenzij het een herhaalde, ongegronde poging betreft die kan worden beschouwd als een misbruik van de rechten van de consument).
 
Het geld dat voor de producten is betaald, zal worden teruggestort op uw bankrekening.
 
Rechtmatigheid van de claim
De leverancier of fabrikant zal beslissen of uw claim legitiem is of niet en u telefonisch of per e-mail informeren over de volgende stappen om de situatie op te lossen.
 
Volgens Wet nr. 634/1992 Coll. is er een termijn van 30 dagen om de hele situatie op te lossen.

Artikel auteur:

Anna
Anna Spécialiste service client

Pavlina is niet alleen onze klantenservice specialist, maar ook een fan van moderne LED-verlichting. In haar artikelen zal ze u adviseren over hoe u de juiste verlichting kiest en energie kunt besparen. Ze geeft u ook handige tips mee over hoe uw huis en tuin perfect kunt verlichten.

Vragen?

Pavlina

Ik help u graag bij uw productkeuze en technische vragen.

00 31 20 24 10 915(Ma-Vr 07:00 - 16:30 uur)

Vraag ons

Copyright © 1994 - 2024 Donoci s.r.o. Alle rechten voorbehouden. Verwerking van persoonsgegevens. i